Regulamin




Regulamin Stowarzyszenia Zwykłego Puppy Poland
1. Stowarzyszenie zwykłe nosi nazwę Puppy Poland, w dalszych postanowieniach regulaminu zwane jest Stowarzyszeniem
2. Terenem działania Stowarzyszenia jest cała Polska.
3. Siedzibą Stowarzyszenia jest miasto Poznań.
4. Stowarzyszenie jest zawiązane na czas nieokreślony. Działa na podstawie przepisów Ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach, oraz
niniejszego regulaminu.
5. Działalność Stowarzyszenia opiera się na pracy społecznej jego członków.
6. Cele Stowarzyszenia to:
- edukacja społeczna, w szczególności na rzecz mniejszości seksualnych, oraz grup fetyszowych
- promocja zdrowia, zarówno fizycznego, psychicznego jak i społecznego
- integracja środowiska LGBT+, w szczególności Puppies
- działania na rzec praw człowieka, w szczególności na rzecz przeciwdziałania dyskryminacji ze względu na tożsamość, orientację czy ekspresję seksualną.
7. Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez:
- organizacja spotkań, imprez o charakterze lokalnym i ogólnopolskim służących integracji środowiska Puppies
- działalność oświatową i uświadamiająca, publikacja materiałów edukacyjnych
- udział w przedsięwzięciach w ramach profilaktyki chorób przenoszonych drogą płciową
8. Członkiem stowarzyszenia może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i niepozbawiona praw publicznych, będąca obywatelem
polskim lub cudzoziemcem.
9. Przyjęcia nowych członków dokonuje Zarząd uchwałą podjętą w ciągu 7 dni od daty złożenia deklaracji zawierającej rekomendację dwóch członków.
10. Członek ma prawo:
10.1. uczestniczenia w podejmowaniu decyzji Stowarzyszenia
10.2. wybierania i bycia wybieranym do Zarządu Stowarzyszenia10.
10.3. brania udziału w wydarzeniach organizowanych przez Stowarzyszenie
10.4. zrzeczenia się członkostwa
11. Członek obowiązany jest do:
11.1. przestrzegania postanowień statutu Stowarzyszenia
11.2. aktywnego udziału w realizacji celów Stowarzyszenia
11.3. reprezentowania Stowarzyszenia w wydarzeniach fetyszowych
11.4. regularnego opłacania składek członkowskich
12. Członkostwo w Stowarzyszeniu ustaje na skutek:
12.1. zrzeczenia się członkostwa
12.2. naruszenia obowiązków członkowskich, na podstawie uchwały Zebrania Członków
12.3. rozwiązania Stowarzyszenia
13. Wysokość miesięcznych składek Członkowie Stowarzyszenia deklarują sami, muszą wynosić co najmniej 10 zł.
14. Osoba wykluczona lub skreślona ma prawo wniesienia odwołania do Zebrania Członków w terminie 14 dni od daty doręczenia uchwały na piśmie. Zebranie Członków rozpatruje odwołanie w czasie najbliższych obrad, a jego decyzja jest ostateczna.
15. Władzami Stowarzyszenia są:
15.1. Zebranie Członków,
15.2. Zarząd Stowarzyszenia
16. Zebranie Członków jest najwyższą władzą Stowarzyszenia, które podejmuje decyzje we wszystkich sprawach należących do zakresu działania Stowarzyszenia, o ile regulamin nie stanowi inaczej.
17. Decyzje Zebrania Członków podejmowane są w głosowaniu jawnym. Zebranie może zdecydować o przeprowadzeniu głosowania tajnego.
18. Uchwały Zebrania Członków Stowarzyszenia podejmowane są zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy osób uprawnionych do głosowania
chyba, że regulamin stanowi inaczej.
19. Zebranie Członków zwołuje Zarząd lub 1/3 członków Stowarzyszenia. Zebraniem Członków kieruje Przewodniczący Zebrania.
20. Zarząd Stowarzyszenia powoływany jest przez Zebranie Członków na 3 letnią kadencję.
20.1 W skład nowo wybranego zarządu będzie delegowany jeden przedstawiciel z członków założycieli.
20.2 W decyzjach podejmowanych przez nowo wybrany zarząd, głos członka założyciela , będzie głosem liczonym podwójnie (x2).
21. Do zakresu działania Zarządu Stowarzyszenia należy:
21.1. reprezentowanie Stowarzyszenia
21.2. zarządzanie majątkiem Stowarzyszenia
21.3. zwoływanie Zebrania Członków
21.4. realizowania celów Stowarzyszenia oraz uchwał Zebrania Członków
21.5. sporządzania sprawozdań merytorycznych oraz finansowych do zatwierdzenia przez Zebranie Członków.
22. Uchwały Zarządu zapadają w głosowaniu jawnym większością głosów w obecności co najmniej dwóch członków. W przypadku równej ilości głosów decyduje głos
przewodniczącego Zarządu.
23. Środki na działalność stowarzyszeniach pochodzą z:
23.1. składek członkowskich
32.2. dotacji
23.3. darowizn2
23.4. zbiórek publicznych
23.5. spadków, zapisów,
23.6. dochodów z majątku stowarzyszenia
24. Środkami finansowymi Stowarzyszenia zarządza Zarząd zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, oraz niniejszego regulaminu.
25. Do reprezentowania Stowarzyszenia, w szczególności do zaciągania zobowiązań majątkowych, wymaga się podpisów dwóch członków Zarządu działających łącznie.
26. Poniższe czynności przekraczają zakres Zarządu i wymagają uprzedniej zgody Zebrania Członków:
▪ nabycie oraz zbycie nieruchomości lub prawa użytkowania wieczystego
▪ ustanowienie ograniczonego prawa rzeczowego
▪ zawarcie umowy kredytu albo pożyczki
▪ przejęcie długu, uznanie długu, zwolnienie z długu, przystąpienie do długu,
zawarcie umowy poręczenia lub zawarcie innej podobnej umowy
▪ zaciągnięcie innych zobowiązań przekraczających wartość 10 000 zł
27. Decyzję w sprawie zmiany regulaminu oraz rozwiązania stowarzyszenia podejmuje Zebranie Członków zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej 2/3
członków uprawnionych do głosowania. Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia Zebranie Członków określa przeznaczenie pozostałych środków finansowych Stowarzyszenia.
28. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy – Prawo o stowarzyszeniach.